4400 Nyíregyháza, Vécsey köz 27. | Telefon: 06-42-512-814 | e-mail: vecseytagiskola@gmail.com

Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola VÉCSEY KÁROLY TAGINTÉZMÉNYE

Kattintson ide, ha be szeretne lépni az iskola KRÉTA rendszerébe!

Kattintson ide, ha segítségre van szüksége a belépéshez KRÉTA rendszerbe!

Kattintson ide, ha a beiskolázási programjainkra, tudnivalókra kíváncsi!

Támogassa alapítványunkat! Vécsey Károly Alapítvány: 11744003-20130082-00000000

Nyilatkozzon az adó 1%-áról!

Kedvezményezett neve: Vécsey Károly Alapítvány. Adószám: 18797703-1-15.

 ÉTKEZÉS LEMONDÁS: 06-30-176-62-66 (Fábián Attiláné)

2024.09.28. Családi nap Finding your local time... Megkezdődött a beiratkozás! Csütörtök: 8-18 óráig, péntek 8-16 óráig várjuk a szülőket!
  • Néptánc oktatás

    Néptánc oktatás, fellépési lehetőségek a Vécseyben. Partnerünk: Vásárhelyi László Alapfokú Művészeti Iskola, Lókötő néptáncegyüttes
  • Fás, virágos iskola

    A Vécseyben fás, virágos iskolaudvar, árnyas kiserdő várja a tanulókat.
  • Beiskolázás

    Üzemlátogatásokkal, pályaválasztási szülői értekezletekkel, tanácsadással segítjük végzőseink pályaválasztását.
  • Tehetséggondozás

    Tehetséges tanulóink számára versenyzési lehetőséget, és a versenyekre magas színvonalú felkészítést biztosítunk.
  • Külföldi tanulmányutak

    Diákjaink számára külföldi tanulmányutakat szervezünk.
  • Vécsey - Vásárhelyi kamara néptánc és népdaléneklési verseny

    Iskolánk egyik legnagyobb szabású kulturális rendezvénye a Vécsey - Vásárhelyi kamara néptánc és népdaléneklési verseny.
  • Ballagás

    Nyolcadikosainkat impozáns ballagás keretében búcsúztatjuk.
  • Iskolai ünnepségek

    A magyar nemzet jeles eseményein ünnepélyes színpadi megemlékezéseket tartunk.

Köszöntöm iskolánk honlapján!

Oldalainkon híreket, információkat olvashat iskolánkról, beiskolázási programjainkról. Képeket, videókat nézhet meg tanulóink iskolai életéről. A rendezvényeinken készült képek, videók segítségével megismerheti programjainkat, diákjaink változatos napjait. Kellemes időtöltést kívánok!

Veres László
tagintézmény-igazgató


"Az iskolánkban folyó nevelő-oktató munka céljait az általános emberi és a nemzeti értékek tanulókkal történő megismertetése, elfogadtatása és átadása határozza meg. Pedagógiai munkánk alapvető feladata, hogy a gyermeki nyitottságra, fogékonyságra, érdeklődésre és aktivitásra építve a személyiségfejlődés szempontjából kiemelten fontos értékeket tanulóink elsajátítsák, ezek képviselete váljon bennük meggyőződéssé és határozza meg viselkedésüket, magatartásukat."

A Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Vécsey Károly Tagintézményének Pedagógiai Programjából

Élet a Vécseyben

A Vécsey Károly Tagintézményben magas színvonalú nevelő-oktató munkát végzünk, amelyről vendégeink is meggyőződhetnek a szülői értekezletek, fogadó órák, az SZMSZ szerinti előre egyeztetett látogatásaik során, vagy nyilvános rendezvényeinken. Célunk azonban, hogy iskolánk tanulóinak színes, változatos életébe azok is betekintést nyerjenek, akik egyébként nem tudtak jelen lenni egy-egy rendezvényen. Gyerekek! Ti ugyan jelen voltatok, de bízunk benne, hogy a hírek, képek, videók segítenek feleleveníteni a kellemes élményeket!

Tanítói kezdeményezésre, szülői közreműködéssel rendhagyó napközis foglalkozásokat szervez a 3.b osztály a gyerekek egymás közötti konfliktusainak helyes kezelésével kapcsolatban.

 A több alkalomból álló prevenciós program Erdős Renáta szülő ötlete alapján, és irányításával valósul meg délutánonként.

"Négy gyermek édesanyja vagyok, így gyakran szembesülök azzal, hogy a gyerekek az iskolában sokszor túlzóan bántják egymást, csúnya szavakat használnak, ezzel próbálják nagynak, erősnek mutatni magukat."-írja az édesanya, akinek mind a négy gyermeke Vécseys, a legkisebb az első évfolyamon tanul.

"Az első osztályosoknak tartott szülői értekezleten, melyen én is részt vettem, Pataki Krisztina tanárnő tartott egy kis előadást arról, hogy a gyerekeknek mennyi alvásra van szükségük, hogy ne egyenek túlcukrozott ételeket, reggelizzenek, stb... és megemlítette azt is, hogy sok szülő buzdítja a gyermekét arra, hogy úgy védje meg magát az iskolában, hogy üssön vissza, szóljon vissza, ne hunyászkodjon meg, és ez mennyire nem jó.

Sokan csak ezt a kétféle megoldást ismerik az ilyen helyzetekre, vagy agresszívan fellépni, vagy hagyni, hogy bántsanak. Egyik megoldás sem jó, az agresszió agressziót szül, aki pedig nem tudja megvédeni magát, azt folyamatosan bántani fogják a többiek. Elgondolkodtam azon, hogy hogyan kellene ezen változtatni, így kerültem Szakady Katalin tanító néni osztályába, hogy a gyerekekkel elbeszélgessünk erről a témáról. Előtte internetes kutatást végeztem, igyekeztem játékos feladatokat keresni a témával kapcsolatban azért, hogy a gyerekeknek segíthessünk megérteni, kezelni az ilyen problémákat."

Erdős Renáta interneten is kutatott, tervet is készített a foglalkozásokra:

"A foglalkozások lényege, hogy a kisdiákok megtanuljanak különbséget tenni a mindennapos konfliktusok és a bántalmazás között, valamint olyan hatékony technikákat ismerjenek meg a mindennapokra, mellyel erőszakmentesen tudják megvédeni magukat."

Természetesen nagyon fontos tudatosítani a gyerekekben, hogy a Vécseyben a pedagógusokra minden helyzetben számíthatnak a konfliktusaik megoldásában.

"Fontos, hogy nem csak a fizikai, hanem a szóbeli erőszakkal szemben is fellépünk. A bántó szavak ugyanolyan mély sebet tudnak okozni, erre is fel kell hívni a gyerekek figyelmét. A 3.b osztály játékosan, helyzetleírások által ismerkedett meg a bántalmazás fogalmával, azzal, hogy mit kell tenni az ilyen helyzetekben. A gyerekek aktívan részt vettek a foglalkozáson, meghallgattuk az ötleteiket, javaslataikat, vagy a tapasztalataikat a témával kapcsolatban.

A későbbi foglalkozások során plakát is készül majd, szó lesz arról, hogy mi számít árulkodásnak, és melyek azok a helyzetek, amikor jelezni kell a szülő vagy a pedagógus felé.

Segítsük a gyerekeket azzal, hogy beszélgetünk velük ezekről a dolgokról is, tanuljuk meg kezelni ezeket a helyzeteket, hogy boldog felnőttekké válhassanak."

Ez a szülői kezdeményezés jól illik iskolánk pedagógiai szemléletébe, így szívesen adunk teret és időt a számára. Köszönjük az anyukának igyekvő, segítő munkáját!

IMG 20160919 133147

További képek itt!

 

 

 

Oldalainkat 167 vendég és 0 tag böngészi

A Vécsey Diákönkormányzat tevékenysége

A Vécsey iskola diákönkormányzatának tagintézményünk valamennyi tanulója a tagja. A DÖK legmagasabb szintű döntéshozó szervezete a DIÁKTANÁCS, melyet az osztályok által delegált osztálytitkárok alkotnak. A Diákönkormányzat diákvezetőségét iskolánkban a vezetők (titkár és helyettese), és a tisztségviselők (tanulmányi-, kulturális-, sport-, környezetvédelmi felelősök) alkotják. Őket a diáktanács választja meg a szeptember eleji jelölő ülését követő szeptember végi tisztújító ülésén.

  • A tagok kérdéseket intézhetnek az osztálytitkárhoz, a Diáktanácshoz, a DÖK diákvezetőségének tagjaihoz. Joguk van személyesen részt venni a Diáktanács nyílt ülésein, illetve a Diákközgyűlésen. Az osztálytitkárokat megilletik a tagok jogai, és kötelességük megjelenni és képviselni osztályuk érdekeit a Diáktanácsban. A DÖK diákvezetősége valamennyi diák érdekét köteles képviselni a diáktanácsban, DÖK diákvezetőségi üléseken. A Diákönkormányzatot négy segítőtanár irányítja, akik között a munkamegosztás az alábbiak szerint alakul: DÖK vezető tanár – Egyszemélyi felelőse a diákönkormányzat működésének, képviseli a DÖK-öt az iskola vezetőségében. Alsó tagozatos vezetőtanár: Alsó tagozatban felügyeli, segíti a DÖK működését. Felső tagozatos vezetőtanár: Felső tagozatban felügyeli, segíti a DÖK működését. Gazdasági ügyekért felelős vezető tanár: Kezeli a DÖK saját rendezvényeiből, és a pályázatokból befolyt összegeket. Minden tanév első feladata a Tanárvezetőség felállítása. A tanárvezetőséget a nevelőtestület választja alakuló ülésén. Bármely DÖK segítő pedagógus a nevelőtestület határozata alapján év közben is visszahívható.
    • DÖK segítő tanár: Jakab László
    • Felsős segítő: Czirjákné Budai Mária
    • Alsós segítő: Makár Istvánné
    • Pénzügyek: Tóth Gáborné
  • DÖK-vezető:
    Majoros Bianka 7.a
    helyettesek:
    Hugyecz Júlia 6.b, Dávid Róbert 7.a
  • A kétirányú interakció több párhuzamos csatornán keresztül zajlik a tanulók és a diákvezetés között. Ezek közül a legfontosabbak:
    • a diákvezetők személyes jelenléte a diákéletben
    • iskolarádión keresztül
    • osztálytitkárokon keresztül
    • iskolaújságon keresztül
    • osztályfőnökön keresztül
    • DÖK-infó oldal az iskola Internetes honlapján